Thailand | Ao Nang

-Travel Bottles & Toilettas-Travel Bottles & Toilettas-Travel Bottles & Toilettas-Travel Bottles & Toilettas-Toilettas voor shampoos en crèmes.-Toilettas-reisproducten-Holding a flightbag.-Hoes om backpack.-Flightbag in the Netherlands and Belgium-

De aankomende dagen zijn we in Ao Nang. Een kustplaats gelegen in de provincie Krabi in het zuiden van Thailand. Het is een populaire toeristische bestemming vanwege de adembenemende stranden, de kristalheldere zee en de talloze activiteiten die er te beleven zijn. Vanuit hier kun je ook makkelijk met de boot naar verschillende eilanden, zoals het bekende Koh Phi Phi. In dit blog vertellen we de leukste dingen die wij hebben gedaan in Ao Nang, Krabi.

Hula Hula Hotel

We verblijven hier in het Hula Hula hotel. We hebben een grote kamer met airco; zeker wel een luxe na de ‘primitieve’ nachten hiervoor. Het hotel heeft ook een groot zwembad en een poolbar. Hula Hula ligt wat verder gelegen dan het drukke centrum, maar het is zeker wel op loopafstand van het strand. Daarnaast heeft het hotel ook een shuttle busje die ons makkelijk naar de juiste plekken brengt.

Nightmarket

Eén van de leukste dingen van Ao Nang vinden wij de nightmarket. We zijn daarom daar ook vaak te vinden. De nachtmarkt in Ao Nang is zeker wel een populaire plek waar je veel toeristen vindt, maar er zijn ook locals die hier naar toe gaan. Op de avondmarkt vind je talloze streetfood, waaronder pad thai en fried rice, maar ook veel tentjes waar ze vlees grillen. Naast het het eten vindt je ook veel souvenirs-kraampjes.

Tijdens de eerste avond konden we geen keuze maken tussen al het lekkere eten en proefden we allerlei soorten eten. De tweede avond maakten we eerst een keuze, verzamelde we het eten en gingen we aan een tafeltje zitten. Op de Nachtmarkt staan er voor een groot podium allerlei tafels waaraan je kunt zitten. Heel de avond treden er lokale mensen op en verzorgen zij voor live-muziek.  Dit maakt het een supergezellige plek.

Monkey Trail

De Monkey Trail in Ao Nang, is een wandeling door de jungle naar een afgelegen strand. Onderweg vind je, de naam zegt het al, heel veel aapjes. Omdat wij best vroeg op pad gingen, waren we de enige tussen alle aapjes. Wanneer je later op de dag deze hike doet, zul je meer mensen dan apen zien. Dat zagen we wel op de terugweg!

In het begin waren we beiden best ‘bang’ voor de apen, omdat we regelmatig op video’ s zien dat ze eten of drinken afpakken. We hadden expres niks meegenomen, dus we waren veilig. Vooral in het begin van de Monkey trail vind je veel apen, daarna is het een normale hike naar het afgelegen strand. De hike duurde ongeveer 10 minuten. Daarna kom je uit op een prachtig, rustig strand. Na de hike wilde we afkoelen in de zee, maar deze was wederom best warm. Ach, we mogen niet klagen.

Railey Beach

Op de laatste dag van Ao Nang, zijn we op een taxi boot gestapt naar Railey Beach. Dit is een van de bekendste stranden in deze omgeving. We wisten eigenlijk niet dat Railey Beach op een schiereiland bevindt. Je kunt het eiland alleen bezoeken door middel van een boot. Ook zijn er geen wegen te vinden op dit eiland. Railey staat bekend om zijn witte zandstranden, turquoise wateren en kalkstenen kliffen.

De ochtend spendeerde we op Railey beach zelf. Het was vrij vroeg dus het was nog lekker rustig. We lunchte bij een strandtentje met prachtig uitzicht. Daarna liepen we door naar de andere kant van het eiland. Dit strand – dat Ao Phra Nang heet – was nog mooier dan Railey Beach zelf. Hier zwommen we onder de rotsen door. Eind middag namen we de taxi boot vanaf Railey beach weer terug. Het was eb geworden dus het strand zag er totaal anders uit.

Sunset

Tijdens ons verblijf in Ao Nang hebben we regelmatig de zonsondergangen gezien. Bij de 7/11 kochten we onze biertjes. Deze dronken we dan op aan de pier. Tijdens de zonsondergang hadden we perfect uitzicht op de ondergaande zon EN fantastische fotoshoots van anderen.

De laatste avond in Ao Nang sloten we af bij Reeve beachclub. Deze strandtent is wat duurder dan andere en eigenlijk buiten ons ‘backpack’budget. De zon was al langzaam onder aan het gaan toen ik mijn telefoon pakte om te kijken of ik al mijn laatste studiecijfers had terug gekregen. Dit was ook het geval! Snel bestelde we een fles champagne om te vieren dat ik ben afgestudeerd. Tijdens een prachtige zonsondergang vierden we mijn afstuderen. Een moment om nooit te vergeten.

2 reacties op “Thailand | Ao Nang

1. Leonie zegt:

Hoi J&Y heerlijk om weer een verhaal van jullie avonturen te lezen! Zo reizen we een stukje mee. Wat een hoop belevenissen ondertussen! Nu inmiddels in penang gearriveerd? Hopelijk een redelijk goede reis gehad daarheen. Het blijft altijd spannend hoe dat allemaal uitpakt. Veel liefs en groetjes X Leonie