Sri Lanka | Arugam Bay

-Travel Bottles & Toilettas-Travel Bottles & Toilettas-Travel Bottles & Toilettas-Travel Bottles & Toilettas-Toilettas voor shampoos en crèmes.-Toilettas-reisproducten-Holding a flightbag.-Hoes om backpack.-Flightbag in the Netherlands and Belgium-

Twee dagen geleden zijn wij met twee andere Nederlandse koppels het taxibusje ingestapt om naar de kust te gaan. We zijn nu in Arugam Bay. Het is een onwijs leuk kustplaatsje met veel hostels, hotels en guesthouses. Ons hostel ligt aan de mainroad en een halve minuut van het strand. De afgelopen dagen hebben we lekker rustig aan gedaan en gezwommen in de zee. Vanaf het strand kan je veel surfers zien, dus dat is erg leuk. Vandaag gaan we zelf proberen te surfen! Eerst een surflesje en dan waarschijnlijk een bord huren.

Surfles!

Vandaag weer een iets actievere dag gehad, we zijn namelijk gaan surfen! 🌊 Om 9 uur werden we verwacht bij het hutje aan het strand en ontmoette we onze privé instructeur. Hij gaf ons de surfboarden en we moesten een klein stukje lopen naar de baai, daar kregen we op het strand eerst de basis uitgelegd. Het was erg warm dus we gingen snel het water in. Jasper was eerst aan de beurt, dat ging niet helemaal soepel. Daarna was ik aan de beurt, alleen vergat ik te staan haha 😅. Na een aantal keer heen en weer ging het steeds beter!! Het zwaarste van surfen is eigenlijk het terug peddelen naar waar je begonnen bent, daarom kreeg ik veel last van mijn nek en schouders en was ik halverwege echt uitgeput. De instructeur gaf ons beide, na elke golf die we namen, goede tips hoe het beter kon. We hebben nog best vaak en lang op de plank gestaan en soms ging dat gepaard met heel veel zout water in de neus en mond. We hebben 1,5 uur in het water gelegen en hebben veel plezier gehad. Op de terugweg was ik te moe om mn surfboard vast te houden dus die werd netjes gedragen door de instructeur 😇. Met andere woorden; zeker voor herhaling vatbaar!!

In de avond hebben we heeeeeerlijk gegeten! Jasper curry met garnalen en ik een pokebowl met tonijn 🥣🍛🍤. Daar kwamen we ook weer de Amerikaan tegen waar we een stuk mee hebben gereisd. Altijd grappig om mensen tegen te komen die je ergens anders hebt ontmoet.

Deze site maakt gebruik van cookies om je een betere surfervaring te bieden. Door deze website te bekijken en te gebruiken ga je akkoord met het gebruik van cookies.