Sri Lanka | Hiriketiya Beach

-Travel Bottles & Toilettas-Travel Bottles & Toilettas-Travel Bottles & Toilettas-Travel Bottles & Toilettas-Toilettas voor shampoos en crèmes.-Toilettas-reisproducten-Holding a flightbag.-Hoes om backpack.-Flightbag in the Netherlands and Belgium-

Gister zijn we na een rit van 5,5 uur aangekomen in Mirissa! Het was een lange rit en ik voelde mij niet lekker. Gelukkig konden we onderweg op tijd stoppen om even de auto uit te gaan 😣. In de avond hebben we niet zo veel gegeten en waren we vooral moe van de reis. Vandaag wilde wij als eerst op zoek naar een scooter (sorry mam), maar na een tijd in de snikhete zon te hebben gelopen… en omdat we geen internationaal rijbewijs hebben, hebben we toch maar een tuktuk aangehouden (Gelukkig he mam 😉 )

Hiriketiya Beach

Met de Tuktuk zijn we 30 kilometer verderop naar Hiriketiya Beach gegaan. Dit is een hele mooie baai dat nog niet overlopen is door toeristen. Het was hier super mooi! Helder blauw water en veel palmbomen. Hier hebben we de hele middag gezeten en gezwommen. Om half 5 liepen we door naar Dickwella Beach, daar hing de famousinsta swing…… alleen waren we te klein om goed te kunnen slingeren 😅.

Op de terugweg naar Mirissa zagen we nog een rouwstoet. Dit was erg bijzonder om te zien. Er waren 50 mensen allemaal gekleed in het wit. 6 mensen hielden de donkerbruine kist vast en 4 mannen zorgden ervoor dat de stoet over kleedjes konden lopen. Telkens als de laatste over een kleed liep, werd deze naar voren gegooid om hem weer netjes neer te leggen. Er werden ook rotjes afgestoken, geen idee waarom. In de avond hebben we heerlijk gegeten bij een restaurantje aan het strand. Morgen gaan we op pad in Mirissa zelf.

Deze site maakt gebruik van cookies om je een betere surfervaring te bieden. Door deze website te bekijken en te gebruiken ga je akkoord met het gebruik van cookies.